Opret brugerGlemt adgangskode

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Ved køb og handel hos Lampekongen acceptere de, de følgende handelsbetingelser. Derfor anbefaler vi, at de læser handelsbetingelserne grundigt igennem, inden de fortsætter deres shopping.

Ved køb over 500 DKK får de fri fragt i hele Danmark med PostNord eller GLS.

Vores leveringstid hos Lampekongen er typisk 2-8 hverdage, (bemærk at PostNord ikke leverer post ud lørdag eller søndag) hvis ordren/varen er på lager. Hvis varen ikke er på lager vil der gå 2-3 uger ekstra, hvilket kan ske for vores mere specielle lamper.

Der kan opstå forsinkelser hos PostNord eller GLS, dette kan Lampekongen ikke stå til ansvar for. Alle ordre bliver afsendt, som pakkepost – hvilket gør det muligt for dem at spore deres pakke.

Ved modtagelse bedes de kontrollere ordrens indhold, hvis pakken og/eller indholdet er beskadiget ved modtagelse skal de anmelde det til PostNord eller GLS med det samme. Det skal senest gøres 2 dage efter modtagelse, og varen skal returneres til Lampekongen efterfølgende.

Lampekongen har ikke ansvaret for varer/ordre, der er blevet beskadiget under leveringen. Vi sørger for at pakke vores varer ind med største omhyggelighed, hvilket mindsker risikoen for fragtskader.

Her kan købelovens mangels regler anvendes (§8, stk. 1, nr. 14).

Leveringstider

OBS!

Det er vigtigt at informere om, at vores leveringstider er vejledende, det er den leveringstid det normalt tager for den enkelte leverandør.
Ved enkelte varer kan det forekomme at de er i midlertidig restordre, hvilket betyder at det kan tage længere tid om at levere. Dette er især gældende ved reservedele.

Hos Lampekongen informere vi dem hurtigst muligt om, hvornår den forventede leveringstid er.

Køb af varer

Ved køb af varer hos Lampekongen skal de tilføje deres ønskede varer i indkøbskurven, herefter skal de udfylde deres personlige oplysninger, som navn, leveringsadresse (evt. anden faktureringsadresse, hvis de har brug for dette) og betalingskortoplysninger.
Når de har udfyldt det hele, vil de modtage en bekræftelse på deres ordre på den angivet e-mail.
OBS – dette er ikke den endelige ordrebekræftelse.

Når betalingen er godkendt, samt ordren er registreret på vores lager, vil de modtage deres ordrebekræftelse med et track&trace nummer, som de altid kan spore.
Lampekongen trækker først beløbet fra deres konto, når vi har afsendt deres ordre fra vores lager.

Hvis der skulle være yderligere spørgsmål omkring deres køb eller personlig betjening og vejledning hos Lampekongen, så er de velkomne til at kontakte vores kundeservice.

Telefon: 96 75 04 76, alle hverdage fra kl. 10-16.
E-mail: info@lampekongen.dk

Vi er altid klar på at hjælpe, samt rådgive dem i deres næste køb.
I FAQ har de mulighed for at finde svar på det meste.

Betaling

De har flere forskellige betalingsmuligheder hos Lampekongen. De kan betale med betalingskort som Dankort, VISA, Mastercard, Maestro, eDankort, VISA Electron, JCB cards og American Express.

Beløbet fra deres ordre bliver først trukket fra deres konto, når deres ordre afsendes fra vores lager. Alle vores priser hos Lampekongen er i DKK og er inkl. 25 % moms.

En anden betalingsmulighed er, at benytte Bankoverførsel – her afsender vi ordren, så snart betalingen er registreret i vores system.

Derudover kan de også benytte EDI/EAN fakturering, som er tilgængeligt for det offentlige – dette benyttes ofte af offentlige institutioner.

Sikkerhed (Persondatapolitik)

Vores sikkerhed hos Lampekongen er top sikret, vi benytter os af det krypterede SSL (Secure Socket Layer) system, som gør at al kommunikation mellem betalingssystemet og dig, som kortindehaver går igennem dette system.

Dette betyder at det data de sender ud ved betalingen kun er tilgængelig for Nets – der er ingen andre der har adgang til deres data, hverken Lampekongen eller andre uvedkommende.
Vi sørger for at deres kontaktoplysninger forbliver 100 % fortrolige, samt garanterer vi får at der ikke er andre, der kan få adgang til dine oplysninger.

For at kunne lægge en ordre hos Lampekongen, har vi brug for følgende oplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail

Grunden til at vi har brug for disse personoplysninger, er for at kunne levere deres ordre til dem.
Deres personoplysninger bliver registreret hos vores moderselskab, Wiese A/S, som opbevarer dem i 5 år, hvorefter dine oplysninger slettes.

Ved indsamling af deres personoplysninger på vores webshop, sørger vi for at dette sker ved deres samtykke – hvilket betyder at de er informereret om præcis, hvad der indsamles af oplysninger, samt hvorfor.
Vores direktør, samt de ansatte hos Wiese A/S har adgang til deres personoplysninger (navn, adresse, telefonnummer og e-mail), som de registrer ved deres køb hos Lampekongen.

Den dataansvarlige hos Lampekongen er vores moderselskab, Wiese A/S.

Der opbevares ikke krypterede kundeoplysninger hos Lampekongen.

Der transmitteres ikke krypterede kundeoplysninger hos Lampekongen.

De har ret til ifølge Persondataloven, at gøre indsigelse mod registreringen, samt få indsigt i hvilke oplysninger, der registreres om dem. Alle henvendelser i forbindelse med dette skal rettes til vores moderselskab, Wiese A/S, ved at skrive en mail til info@lampekongen.dk

Cookies

Der benyttes cookies hos Lampekongen – cookies benyttes til at optimere websitet og dens funktion, dette gøre at deres besøg bliver så nemt, som muligt.

*De kan slette deres cookies fra deres browser af, hvordan de sletter deres cookies kommer an på hvilken browser de benytter.

Logstatistik

Løbende igennem Lampekongen fører vi en logstatistik, som registrerer oplysninger, der kan give os et billede af, hvor mange besøgende, samt hvor vores besøgende er fra og hvor de forlader webstedet mv.

Dette har kun til formål at optimere og forbedre Lampekongens website.

Prisgaranti

Hos Lampekongen har vi prisgaranti, vi agter os efter altid at give dem den bedste pris på alle varer, der er at finde i vores brede sortiment.

For at kunne sikre en fair prisgaranti, samt sammenligning af prisen, skal den match vores enkle krav inden de kontakter os:

- Prisgaranti ikonet skal være på den gældende vare på Lampekongens website.

- Den gældende varen skal være på lager eller tilgængelig med butikken, der matches med.

- Garantien omfatter kun varer, der er indenfor de danske regler omkring moms, told, garanti og forbrugerbeskyttelse.

- De skal dokumentere for den pris de har fundet, som der skal matches med. Denne dokumentation kan være i form af et link, billeder af reklamen eller lignende. (Hvis det f.eks. er materialer der kan justeres eller redigeres, som mails eller mundtlige tilbud, der forbeholder vi os retten til at afvise det tilsendte materiale)

- Der matches med det tilbud, som de har fundet hos en anden butik eller webshop. Dette kræver at tilbuddet af produktet afhentes, vil vi matche prisen til afhentningen og prisen er leveret, vil vi matche prisen inklusiv levering.

- Vi matcher ikke priser, hvor produktet er fremstillet som kø-tilbud, samkøbs/bundle-tilbud eller tilbud med begrænsede antal/tid, 1 pr. kunde, demovarer og lignende. Prisgarantien er for det gældende produkt, som skal være reelt tilgængelig.
Hvis det er et tilbud, der kræver medlemskab i form af en indkøbsforening eller lignende, eller betalinger for at få adgang til tilbuddet, så gælder prisgarantien ikke.

Hvis de finder, mod forventning, et produkt på lager, der har en lavere pris i en dansk butik eller på en dansk webshop (skal være med dansk CVR-nummer), vil vi hos Lampekongen matche prisen på produktet for dem.

Ved at kunne få prisgaranti på produktet, bedes de kontakt vores kundeservice via mail eller telefon før de indleverer deres ordre. Der skal benyttes dokumentation for den lavere pris, før vi giver prisgarantien.

OBS! – Retten til at forsøge at købe produktet forbeholder vi hos Lampekongen os, da vi således kan sikre at alle vores ovenstående kriterier bliver overholdt.

Hvis de skulle støde på et produkt, indenfor 7 dage ved ordrens afsendelser, som er billigere og efter vores kriterier, så vil de få differencen refunderet. Her skal de blot kontakte vores kundeservice på telefon 96 75 04 76 eller e-mail info@lampenkongen.dk

Returret

Vi yder 100 dages fuld returret, fra den dag de modtager deres ordre. De skal blot udfylde en returseddel, som findes her og vedlægge den med de returnerende varer.

Varen skal forsendes i en forsvarlig og sikker emballage, husk altid at få en kvittering for afsendelsen. Omkostningen af at returnere varen, er blot portoen for at afsende varen tilbage til Lampekongen.

Lampekongen opfordrer til, at de afsender varen retur i den originale emballage, hvor de vil være sikker på at pakken er forsvarligt pakket ind.
Fragtskader kan forekomme ved at varen bliver pakket uforsvarligt eller forkert ind, hvis dette er tilfældet vil det have konsekvenser for modtagelse af returvaren, ved at vi afviser kravet.
Så husk endelig at være omhyggelig, når de returnerer en vare.

Hvis de skulle være i tvivl omkring returnering, forsvarlig indpakning eller bare søger råd og vejledning omkring transporten, så kontakt endelig vores kundeservice hos Lampekongen.

Deres vare skal sendes til retur til Lampekongen, uden nogen unødig forsinkelser og senest 14 dage efter de har meddelt os, at de ønsker at returnere varen. De står selv for udgifterne i forhold til afsendes af de returnerende varer.

Deres ansvar står for risikoen ved varens levering, samt er de ansvarlig for om pakken er pakket forsvareligt ind ved returneringen.  

Hvis der er tegn på at produktet har været montereret, tegn på slid, brug og/eller skader, så forbeholder vi os retten til at afvise deres retur.

Den returnerende vare skal sendes til:

Lampekongen.dk
Birkmosevej 18
6950 Ringkøbing


Vi hos Lampekongen anbefaler at, de returnerer deres vare med PostNord, som pakkepost. Hvis de returnerer pakken således vil, der være mulighed for at spore pakken i PostNords system, hvilket fjerner usikkerheden om, varen bliver returneret til Lampekongen. Det er også muligt at efterlyse pakken, hvis den ikke når sit udleveringssted.

Nogle af vores varer kan ikke returneres med normal post, grundet deres størrelse, mængden, vægt eller på grund af deres uhåndterlighed. De er velkomne til at kontakte os, hvis dette skulle være tilfældet.

Lampekongen nægter modtagelse af returnerende vare, hvis der er efterkrav på eller bliver sendt uden porto.
Vi overfører det returnerende købsbeløb til din konto i forhold til forbrugeraftalelovens § 21 stk. 3 og 4, så snart varen er modtaget og returneringen er godkendt.
Der tilbagebetales kun til det kreditkort, som der er blevet købt med. Dette er for at sikre ulovlig brug mod stjålne kreditkort.

Hvis købsbeløbet skal overføres ved en eventuel bankoverførelse, bedes de vedlægge registrerings- og kontonummer for at dette kan lade sig gøre.

VIGTIGT! Husk og gemme deres postkvittering, så de kan dokumentere at den returnerende vare er blevet afsendt.
De skal selv betale for, at få varen returneret til Lampekongen.

Værdiforringelse - Fra e-mærkets guide til udregning

Hvis forbrugeren/kunden har brugt produktet er det værdiforringelse.

Har forbrugeren/kunden håndtereret/brugt produktet, udover hvad der er tilladt normalt i en butik, og produktets værdi er forringet, har vi ret til at fratrække denne værdiforringelse fra det returnerende beløb.

Værdiforringelse af et produkt beregnes af produktets salgspris, samt produktets markedspris ved salg efter tilbagelevering.

Ved markedspris skal det forstås, som i produktets værdi i detailhandel fra webshop til forbrugeren, dette er ikke salg mellem webshops eller mellem kunder.

I nogen tilfælde kan det ske, at hvis produktet har været i brug, så har produktet ikke længere nogen værdi. Derfor har kunden ikke ret til krav på, at få returneret beløbet, i disse tilfælde.

Værdiforringelsen spiller en stor rolle ved emballagen af produktet.
Bliver emballagen åbnet, beskadiget eller har forbrugeren mistet den, kan dette betegnes som en værdiforringelse. Hvis emballagen har betydning for produktets værdi ved gensalg af produktet, må prisen på en ny emballage fratrækkes.

Reklamationer

Alle vores varer er omfattet af købelovens regler om 2 års reklamationsret. Retten til reklamation betyder, at de som kunden kan klage vedrørende fejl og mangler, der er forekommet indenfor de 2 år efter køb af varen.

OBS! Reklamationsretten er ikke gældende ved, når fejl, skader eller slitage er opstået på grund af forkert brug, samt manglende vedligeholdelse eller normal slid.

Skulle der opstå en reklamation, fejl, mangler eller forsvunden leverancer bedes de kontakte vores kundeservice på telefon: 96 75 04 76 eller e-mail: info@lampekongen.dk

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Hvis deres reklamation er godkendt, så refunderer vi selvfølgelig deres (rimelige) fragtomkostninger.

Reklamationen skal sendes til:

Lampekongen.dk
Birkmosevej 18
6950 Ringkøbing

Som en anden mulighed kan vi få hentet varen med Pick&Return – kontakt Lampekongens kundeservice for at aftale denne mulighed.

Forbehold

Vi hos Lampekongen tager forbehold for udsolgte varer, fejl som trykfejl og stavefejl, ændringer fra vores leverandører, samt forsinkelser, som Lampekongen ikke kan kontrollere.

Derudover forbeholder vi os retten til at afvise ordre, hvor f.eks. mængderabatter samt individuelle rabatkoder bruges sammen.

Gavekort

De har mulighed for at købe gavekort hos Lampekongen. Disse gavekort kan benyttes til at købe en eller flere af vores lamper, tilbehør, skærme eller reservedele, det afhænger af hvor mange penge de har på gavekortet. Der påføres intet navn på selve gavekortet, medmindre de ønsker det.

Gyldigheden for gavekortet er 3 år fra købsdatoen.

Gavekortet kan ikke ombyttes til kontanter, dog bliver restbeløb under 50 kr. udbetalt ved en bankoverførsel.

Skulle de fortryde købet af gavekortet, skal de returnere det til Lampekongen indenfor 14 dage fra ordre, vi tilbagebetaler så det fulde beløb til dem.

Om Lampekongen.dk

Lækker belysning til en fair pris.

Hos Lampekongen.dk har vi samlet kvalitets lamper til den krævende husholdning fra mange af de kendte producenter. Kvalitet, design og gode priser Vi sætter design og kvalitet i højsædet og vores spændende sortiment er nøje udvalgt.

Mulighed for at handle på alle tider af døgnet - billigt.
Så du altid har mulighed for at være med på det nyeste indenfor kvalitets belysning til dit hjem.

Læs mere

Kundeservice

Åbningstider for support:
Mandag-fredag : 10.00 - 16.00
Lørdag-søndag : Lukket

Kundeservice : +45 96 750 476

E-mail: info@lampekongen.dk

Lampekongen.dk er e-mærket

Læs mere

Birkmosevej 18  |  6950 Ringkøbing  |  Tlf. +45 96 750 476  |  info@lampekongen.dk